پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا

پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا

نوشته های انوش راوید از پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا/ پیگیری مطالب در لینک >>> www.arq.ir
پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا

پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا

نوشته های انوش راوید از پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا/ پیگیری مطالب در لینک >>> www.arq.ir

پرسش و پاسخ های تاریخی و اجتماعی

   پرسش و پاسخ 11

      تعداد دیگری از پرسش و پاسخ های قابل توجه پست های مختلف وبلاگ و یا ارسالی با ایمیل،  پرسشها خلاصه شده،  درود و سپاس،  خوب و بد،  و این قبیل حذف گردیده اند.

   نظر و پرسش:  شیوه نگارش و ارایه مطالبتون  سعی در القا نظرات خودتان دارد، در قسمت اسکندر گفتید که هرودوت سه قرن بعد از اسکندر به نگارش این رخداد پرداخته است،  در صورتی که ایشان پیش از اسکندر می زیسته اند.  ضمنا بهتر است به جای نوشتن مطالب تلگرافی به انتشار منابع آکادمیک بپردازید.

   پاسخ:  این نظر یک فرد بی نام نشان و معلوم الحال و صفت،  و گویا مخالف واقعیت های تاریخ ایران است،   که مغرضانه به هزاران صفحه و لینک های وبلاگ نوشته مطالب تلگرافی.  در سر و ابتدای وبلاگ نوشته ام،  مجموعه نظرها و مقاله های شخصی،   بنابر این ایراد شما نسبت به منظور وبلاگ بی معنی است.  شما فرد بی نام نشان اشتباه می کنید،  کتاب هرودوت سه قرن بعد از اسکندر نوشته شده،  به تاریخ معرکه گیری مراجعه نمایید.  در سخن وبلاگ نوشته ام،  این وبلاگ برای رد و نقد منابع آکادمیک است،  که براساس دروغ های تاریخ و بدون استفاده از دانش جغرافیا ـ تاریخ نوشته شده اند.  نمونه کار های آکادمیک استفاده از دروغ نامه هایی بنام کتاب تاریخ و یا استفاده از دروغ های هرودوت است،  هرچه هردودت گفته فقط دروغ بافی است،  او نه تنها درباره تاریخ ایران پرت و پلا گفته،  درباره تاریخ همه سرزمین هایی که نام آنها به گوشش خورده،  شمال آفریقا و اروپا و غیره،  کلی دروغ سرهم کرده،  و این شده منابع آکادمیک.  برای این موضوعات بارها در وبلاگ توضیح نوشته ام،  با مطالعه و پیگیری وبلاگ متوجه خواهید شد.

   پرسش:  مطلب زمین ما و ترجمه فارسی آن چگونه و از کجاست؟  معنی دقیق کلمات فارسی به کار رفته در آن مانند:  باشندگان، آب خست و...  از کدام فرهنگستان است؟

در راستای این مطلب،  «پرهام» یعنی چی و از کدام منبع می باشد،  معانی مختلفی از آن در فرهنگها دیده می شود؟  در مستند زمین ما می گوید:  «ولی آدم از یکسو وابسته به نیروی خود است،  و از سویی محتاج به آنچه که پرهام به آدم می دهد.»

   پاسخ:  مطلب زمین ما،  بر گرفته از مستند زمین ما می باشد،  این مستند و بسیاری از مستند های دیگر در تلویزیون ماهواره ای کهکشان نشان داده می شود.  تلویزیون فوق در راستای حفظ و نگهداری زمین و طبیعت می باشد،  بسیاری از افراد مهم جهان در این را گام بر می دارند،  و مخارج آن را تأمین می کنند.  ترجمه های تمام مستند های این شبکه به زبان پارسی است،  که در آن دو منظور رعایت شده،  ابتدا برای تمام مردم فارسی زبان از غرب ایران تا شرق کاشغر قابل فهم باشد،  دوم خط تاریخی مرزی و فرهنگی زبانی شناخته شود،  و مشخص گردد کدام ملتها در نگهبانی آنچه که پرهام داده کوشا هستند.  دیدن هوشیارانه تمام فیلم های این شبکه را پیشنهاد می کنم،  البته با نقد و بررسی دقیق آنها،  در ضمن ما ایرانی ها خود باید واژه ها را بر گزینم،  نه اینکه از خارج در فیلمها به ما بگویند.

      پرهام، پراهام،  نام فرشته ای،  به معنی دارند مهر و جان و مال و همه چیز که از بخشندگی است،  در ادبیات تاریخی ایران کمتر به عنوان خداوند یا فرشتگان وابسته به آن یاد شده است،  اما در بسیاری از مراسم دینی و فرقه ای هندوستان،  ضمن رقص و آواز و سرود از پرهام تقاضای مهر و سلامتی و غیره دارند.  همانگونه که بارها گفته و نوشته ام،  در قرن جدید لازم است برای هر چیز و هر واژه،  تعریف و تفسیر واضح در فرهنگستان نوین مربوطه نوشته شود.  اینکار از عهده یک یا چند نفر با بودجه مشخص دولتی خارج است،  جوانان باهوش ایرانی خود باید بهترین شیوه را بیابند.

   عکس مراسم فرقه ای مهر بابا در هندوستان ژوئن 2011،   در این مراسم از پرهام بجای اهورامزدا و یا خداوند یا الله،  تقاضای سلامتی و مهر ورزی و غیره دارند،  عکس شماره 4430.

   پرسش:  عکس کلاس اول دبستان شما را دیدم،  آیا نام دبستان یادتان هست؟

   پاسخ:  دبستان ملی (غیر انتفاعی) فرید،  که در خیابان ضلع شمالی پادگان عشرت آباد قرار داشت،  به صاحب امتیازی و مدیریت عمه عزیزم سرکار خانم افسرالملوک یحیایی،  فرزند حاج میرزا حسین،  که اینک حدود 83 سال دارند،  متولد 1307هستند.  چند سال بعد از آن تاریخ،  مدرسه را به خیابان سلطنت آباد آنزمان منتقل کردند،  و تا حدود بیست سال پیش خانم یحیایی همچنان مدیریت آنرا داشتند،  و از مدارس نمونه و خوب تهران بود.

   پرسش:  کمی درباره مسائل روز بنویسید،  مثلاً آیا می توانید بگویید ماجرا های لیبی و قذافی چه می شود؟

   پاسخ:  وبلاگ تاریخی و تاریخ اجتماعی است،  و معمولاً سعی می کنم،  موضوعات را زیر بنایی تاریخی بررسی نمایم.  با اینترنت فوق پیشرفته حجری اینجا در چلاسر و جل،  و با سرعت کاروان های سفر قندهار که هر چند گاه در کاروانسرا و بند می ماند و نیست،   نمی توانم مسائل روز را بنویسم.  درضمن آنقدر زیاد، خوب و بد، ترفندی و هالویی و غیره،  دارند موضوعات و مسائل روز را می گویند و می نویسند،  که دیگر گمان نکنم جای خالی باشد.

      ماجراهای لیبی را در چند پست تاریخی بررسی کردم،  با نگرشی متوجه می شویم،  قذافی را شرکت نفت BP روی کار آورد و نگه داشت.  چند ماه پیش گپی بود،  که بی پی را چین خریده،  بهمین جهت البته بنظر من،  بریتانیا قذافی را بحال خودش رها کرد،  و او خیلی زود خودش را ضایع نمود.  نمی خواستند نفت لیبی چون گذشته باشد و دست چین بیافتد،  امروزه رقابت های نفتی زیاد و خطر ناک و مرگبار است.  در هر صورت با وجود تکنولوژی های نوین،  وضع دانش سیاسی و اجتماعی مردم در تمام قاره کهن و شمال آفریقا بهتر از گذشته خواهد شد.

   نظر و پرسش:  سلام مطالبی که در مورد عدم حمله مغول یا اعراب و اسکندر نوشته اید،  جالب توجه است،  اما به این راحتی هم نمی توان همه اسناد و مدارک را رد کرد،  منبع ما در مورد تیمور فقط کتاب سر جان ملکم نیست، که به خاطر انگلیسی و استعمار گر بودنش آن را زیر سوال ببریم.  پس این همه منابع و کتاب های مورخان ایرانی چه می شود،  ضمن این که فکر نمی کنید این برخورد با تاریخ به نتیجه عکس خواسته شما،  که همان ایران دوستیست منجر شود.  در آن صورت هر کس می آید،  و به راحتی تمام تاریخ ایران را برای رسیدن به اغراض شوم خود زیر سوال می برد.

   پاسخ:  بارها در وبلاگ منجمله در سخن وبلاگ نوشته ام،  که این وبلاگ آغاز کار تحقیقات نوین تاریخ است،  و خود تاریخ نمی باشد،  با این آغاز جوانان باهوش علم جغرافیا ـ تاریخ،  روش جدید تحلیل و تعلیل خواهند یافت.  درباره تیمور در صفحه خودش توضیح کامل نوشته ام،  مشکل اندکی عزیزان این است،  که می پندارند من نوشته ام که تیمور دروغ است،  بهمین منظور عکس آرامگاه تیمور را قرار داده ام.  تیمور یک خان بزرگ ایرانی بود،  و ایران کشور او بود،  و او به راحتی در تمام ایران سفر می کرد.  ولی در تاریخ استعماری و نبرد نو پدید آنرا تبدیل به جنگ و کشتار نموده اند،  تا بدینوسیله بتوانند پان ترک و پان فارس و پان عرب و غیره از نوع بنیاد گرا ایجاد نمایند،  و ملت ایران را رو در روی هم قرار دهند،  و سود خود را ببرند.  مانند اینکه در تاریخ ما می گویند،  دوره هرج و مرج و ملک الطوایفی آن دوره،  در صورتیکه آن زمان ایران در ساختار های تاریخی اجتماع در سازمان قبیله ای پیشرفته قرار داشت،  به همین سادگی یک تمدن که در راه رشد و تکامل خود بود، عقب افتاده گفته و جا انداخته اند.  درباره انواع کتاب های مورخین بارها در وبلاگ توضیح نوشته ام،  می توانید به اینجا مراجعه نمایید.

      از اینکه سبک کار من نتیجه عکس بدهد یا نه مشکلی نیست،  همان قدر که شما این را نوشته اید،  بنظر من نتیجه خوب خواسته مرا داده،  حتا به اندیشه اتان دروغ بودن بخشی یا تمامی تاریخ آمده یا رفته،  خیلی عالی است.  اگر گشتی در اینترنت بزنید و از جستجو ها درباره دروغ های تاریخ بپرسید،  متوجه خواهید شد،  که من به هدف خودم رسیده ام.  ما نباید نگران این باشیم که هر کس می اید و چیزی و تاریخی می نویسد،  بلکه بر عکس باید تلاش کنیم،  که هر شحص بتواند بیاید و نظرات و تحلیل های خودش را بنویسید.  وظیفه هر ایرانی برپایی و نگهداری محیط دمکرات و آزادی اندیشه و قلم است،  و در هر رشته و گرایش از علوم فقط فرهنگستان آن دانش است،  که حرف نهایی را خواهد زد،  در این باره بارها در وبلاگ توضیح نوشته ام.

   نظر و پرسش:  شما که می خواهید جوان ایرانی حقیقت را متوجه شود،  نباید با ادبیات بی ادبانه استدلال های خودتان را نشان دهید.  یکی از مهمترین مشکلات ما ایرانی ها این است،  که وقتی چیزی را قبول نداریم،  به دیگران توهین می کنیم.  شما همواره در مطلب خود دیگران را احمق خطاب کرده اید،  من یک جوان ایرانی هستم،  که با لهن ادبیبات شما متأسف شدم،  بنده نه مخالف شما هستم و نه موافق،  چرا که برای تحقیق فقط به حرف های یک شاخص گوش نمی کنم،  و در این زمینه تحقیقات بیشتر می کنم.  شما جایی گفتید،  که اگر وبلاگ تان بسته شد،  هیچ نگران نباشید بسته نمی شود.

   پاسخ:  اگر شما آنقدر با ادب هستید که به صفت احمق می گویید،  ادبیات بی ادبانه،  نیاز نیست که چنین وبلاگی را مطالعه نمایید،  و با زره بین دنبال استدلال من بگردید.  یا اهانت به ادبیات من کنید و بگویید بی ادبانه،  که به گفته شکاکی شما از همان مشکلات ایرانیهاست.  بارها نوشته ام احمق آن تاریخ نگاران خارجی هستند،  که فکر کرده اند جوان باهوشش ایرانی ساده است،  و براحتی پرت و پلا های تاریخی را می پذیرد،  کجا من دیگران را احمق خطاب کرده ام،  چرا وبلاگ را نخوانده و درک نکرده اظهار بی ادبانه بودن و تأسف می کنید.  همچنین بارها نوشته ام این وبلاگ برای این نیست که کسی را خوش یا بد آید،  یپذیرد یا قبول نداشته باشد،  همانگونه که در بالای وبلاگ جنبش برداشت دروغها نوشته ام،  نظرات و مقالات شخصی.  هر شخص در حرفه خودش می داند،  چگونه و چرا باید تحقیق و تحلیل کند،  چه بخواند و نخواند و غیره.  تاکنون دو وبلاگم فیل + تر و دو تا از بین رفته و از اینترنت حذف شده اند،  با گشتی در اینترنت متوجه خواهید شد،  در ضمن بارها نوشته ام،  وبلاگ سیاسی نمی باشد.  آیا شما درکی از استعمار و امپریالیسم دارید؟

   پرسش:  آیا فرش بهارستان را اعراب تکه کردند؟

   پاسخ:  باید دقیق با دانایی نوین تحقیق و تحلیل نمود،  نباید هر مطلب که در کتاب های تاریخی نوشته اند،  به راحتی و با سادگی پذیرفت،  جوان با هوش امروز ایران،  تخصص و اطلاعات عمومی قرن 21 دارد،  و می تواند اسناد و مدارک واقعی را از جعلی و تقلبی،  ترفندی و مشکوک تشخیص دهد.  بمنظور پاسخ این پرسش مطالعه و پیگیری وبلاگ انوش راوید مهم است.

   نظر:  من زیاد گفته های شما را جدی نمی گیرم،  در اینکه در تاریخ دروغ زیاد بوده شکی نیست،  اما گفته های شما هم به همون میزان باد آوره!

   پاسخ:  ضمن نگهداری و نگهبانی از آزادی اندیشه و قلم،  نظر شما را محترم می شمارم،  و در پاسخ می گویم،  خیلی ضد نقیض گفته اید.  زیرا تمام گفته های من برای این است،  که جوانان با هوش ایران به اندیشه روند،  که در تاریخ دروغ بوده و می باشد،  و هر شخص در گرایش خودش بدنبال واقعیت برود و بگردد،  در این باره بارها در وبلاگ مشروح توضیح نوشته ام،  به سخن وبلاگ مراجعه شود..

   پرسش:  لورنس عربستان چه کار کرد؟!

   پاسخ:  با مطالعه کارگزاران و چهره های استعمار متوجه می شوید،  لورنس یکی از مهمترین عوامل استعماری انگلستان بود.

   پرسش: آیا شما دارید الکی ایرانیها رو بزرگ می کنید؟

   پاسخ:  این می تواند نظر شما باشد،  در هر صورت در بالای وبلاگ جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران و ایران و ایرانیان نوشته ام،  مجموعه مقالات و نظرات شخصی انوش راوید.  شما اگر علاقه و دوست ندارید،  وبلاگ را نخوانید و بی خیال آن باشید.

   نظر:  همانطور که اثبات چیزی سند میخواهد،  رد کردنش هم سند میخاهد.

   پاسخ:  در این باره بارها در وبلاگ توضیح نوشته ام،  یکبار دیگر بگویم،  اگر شخصی به دروغ بشما بگوید خانه ای خریده،  شما که نمی روید دفتر خانه و یا اداره ثبت،  سند بیاورید،  فقط با تحلیل می گوید کجاست و کو و مدرکش چه شده،  و آن دروغ را برای روشن شدن بیشتربه تحلیل و تفسیر می گیرید.

   نظر:  در مسایل تاریخی به جمعیت منطقه مورد نظر در دوره مورد نظر هم نگاه کنید.

   پاسخ:  در این باره بارها از تاریخ اجتماعی کمک گرفته،  و خیلی حساس هستم،  این نظر شما دلیل آن است،  که وبلاگ را خوب نخوانده یا دقت ندارید.

   نظر:  جمعیت ایران در آخرین سال حکومت قاجار چهار میلیون نفر بوده است،  مرکز آمار ایران،  بنابر این رشد جمعیت کنونی ایران،  و هم جهان یک مرتبه بوده است،  علاوه بر این که با از بین رفتن بیماری های گوناگون،  شرایط رشد جمعیت زیاد شده است .  در آخرین سال حکومت عثمانی جمعیت سرزمین های زیر نظر آن حکومت 24 میلیون نفر بوده است.  همینطوری حساب کنید،  تا اول و زمان ساسانیان که شاید کل جمعیت ایران به یک میلیون نفر هم نمی رسیده،  که اکثر اینها نمی دونستند ساسانیان چیه یا روم چیه یا...؟!

   پاسخ:  اولین بار در تاریخ ایران حدود یک قرن پیش،  مجلس اول و دوم شورای ملی،  طرح واکسیناسیون و بهداشت عمومی را تصویب کرد،  پدر بزرگ من هم از نمایندگان آن مجلس بود، در راه راستی ایرانی از او نوشته ام.  قبلاً درباره تاریخ جمعیت ایران و جهان نوشته ام،  و بزودی آنرا در یک پست جدید ادامه می دهم.  در گذشته توده مردم زندگی دایراه ای داشتند،  و نیازی نمی دیدند از تاریخ و موضوعات متفرق از زندگی خود چیزی بدانند،  امکانتش هم نبود.  اما همیشه عده ای دانا و دانشمند بودند،  که نسبت به اطراف و گذشته خود بی تفاوت نبودند،  و آنها جهان متمدن را به اینجا رسانیدند.

   نظر:  نظر من اینه که دوران قبل از اسلام همگی کشکه!  ساسانیان هم حکومتی بوده که شاید کل خدمه اش به ده هزار نفر هم نمی رسیدند!  دوران بعد از اسلام هم اغراقاتی زیادی داره . جالبه که نقاط مشکوک تاریخی همگی درباره ایرانه!،  مانند:  حمله اسکندر به ایران و شکل گیری امپراتوری سلوکیان،  و یا،  حمله مغول به ایران و امپراتوری مغول.

   پاسخ:  برای دانش تاریخ و باستان شناسی،  هیچ چیز و هیچ زمانی بی ارزش نمی باشد،  بلکه هر شخص تاریخی در گرایش خودش،  هر نقطه تاریخ را مهم می داند.  درباره شاهنشاهی ساسانیان و راست و دروغ های تاریخ،  مطالعه و پیگیری وبلاگ انوش راوید را کمک بزرگی است.

   پرسش:  شما در جایی نوشته اید که هردوت درباره اسکندر مقدونی دروغ گفته است،  درصورتیکه هردوت قبل از اسکندر مقدونی بوده،  چگونه است؟

   پاسخ:  داستان سرایی و رجز خوانی و معرکه گیری تاریخی را،  هرودوت رسماً در یونان آغاز نمود،  و بعد از او روشش برای جمع آوری پول از میادین نمایش ادامه یافت.  تاریخ تولد و عمر و زندگی هردوت را،  در نامداران تاریخ نگار باستان نوشته ام.

   نظر:  اعراب مسایل و درگیری های که با هم دارند،  درگیری خونی و ناموسیه،  نه درگیری نژادی!  اگه یه عرب توی آمریکا کشته بشه،  کل عربها پشت هم وامیسن،  تا حق قاتل رو بگذارن کف دستش.

   پاسخ:  از بدو ورود استعمار مسایل ملی و میهنی در قاره کهن و شمال آفریقا بیشتر شناخته شد،  قبل از شاهنامه فردوسی من در هیچ جا کتاب و نوشته تاریخی غیر از زبان فارسی،  که به مسایل ملی و میهنی بپردازد ندیدم،  اگر شما می دانید بنویسید. در تمام تاریخ بیشترین اختلاف برای دین و عقیده، خونی و ناموسی بود،  ولی آنچه که می گویید،  در یک حادثه ناموسی عربی با غریبها، عربها پشت هم می ایستند،  با مسائل این چند ماه دنیای عرب جور در نمی آید،  و من بارها برعکس گفته شما را شنیده ام.

   نظر و پرسش:  اعراب که زیاد فرقی با صدها سال پیش ندارند،  بین اعراب زندگی کن تا ببینی که مرد جنگ هستند یا نه؟!

   پاسخ:  دوره و زمان های تاریخی در ساختار های تاریخی اجنماع،  در دیگاه های مردم هر سرزمین تأثیر دارد.

   عکس تاریخی بازار بغداد،  حدود یک قرن پیش،  از قیافه آنها کاملاً پیداست،  که استعمار های عثمانی و فرانسه و انگلیس چه بروز آنها آورده اند،  هر چه توانستند تجاوز کردند،  و بردند و کشتند و عقب افتاده نگه داشتند،  مانند این عکس از قاهره و بصره و کویت هم در جای دیگر وبلاگ گذاشته ام،  عکس شماره 4234.

   عکس تاریخی بازار تهران،  حدود یک قرن پیش،  تفاوت آن با بازار بغداد کاملاً پیداست،  زندگی با لباس های سنتی و عادی مطابق معمول تاریخ است،  عکس های دیگری از همین دست در وبلاگ فراوان گذاشته ام.  هرگز استعمار نتوانست ایران را اشغال نظامی کند،   درصورتیکه تمام کشور های عربی تا همین نیم قرن پیش،  مستقیم در اشغال استعمار بودند،  عکس شماره 429،  هر دو عکس را انگلیسها گرفته اند.

   کلیک کنید:  ماجرا های خواندنی

   کلیک کنید:  تمدن آریایی ایرانی

   کلیک کنید:  تاریخ آثار ادبی ایران

    توجه:  اگر وبلاگ،  به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  وبلاگ انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبلاگ و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبلاگم بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

   انوش راوید //  Anoush Raavid ///     

   حمله اسکندر مقدونی به ایران بزرگترین دروغ تاریخ،  حمله چنگیز مغول به ایران سومین دروغ بزرگ تاریخ،  و مقالات مهم مانند،  سنت گریزی و دانایی قرن 21،  و دروغ های تاریخ عرب،  تاریخ مغول،  تاریخ تاتار،  و جدید ترین بررسی های تاریخی در وبلاگ:

   جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران،    http://ravid.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد