پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا

پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا

نوشته های انوش راوید از پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا/ پیگیری مطالب در لینک >>> www.arq.ir
پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا

پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا

نوشته های انوش راوید از پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا/ پیگیری مطالب در لینک >>> www.arq.ir

طرح کویر گلستان کهریز زرزا ناصر رحیمی

طرح کویر گلستان کهریز زرزا ناصر رحیمی کهریز یا قنات زرزا یا تونل زاینده طلا یا تونل تلا بخشی از پروژه بزرگی که نجات دهنده آینده ایران است،  و در درازای ۳۳ سال پژوهش زیر نام پروژه کویر گلستان تهیه شده،  ولی امکان انتشار نداشته است.  امروز بدلیل حیاتی بودن مشکل کمبود آب شیرین در میهنمان و در دنیا این بخش کوچک از پروژه کویر گلستان، زیر نام کهریز زرزا با شتابی دیر شده پیشکش میشود.

طرح کویر گلستان کهریز زرزا ناصر رحیمی

تصویر روی جلد پی دی اف کویر گلستان،  عکس شماره 3839.
 این برگه بشماره 1565 پیوست لینک زیر است:
لوگو درک و عشق به طبیعت آینده بشر را تضمین میکند،  عکس شماره 1528.
   توجه:  عالیجناب مرحوم ناصر رحیمی که خودشان را ناسر رهیمی مینوشتند،  قبل از فوتشان پی دی اف های این پروژه را برای انتشار در ارگ ایران،  در اختیار من قرار دادند.  زنده یاد مهندس ناصر رحیمی شخص فوق العاده میهن پرست بودند،  و تمام عمرشان در فکر آبادی ایران بود،  ایشان میگفتند بدون درک و بدست آوردن آبادی،  آگاهی نخواهد بود،  و سپس آزادی از چنگال امپریالیسم مقدور نیست،  یادشان گرامی.
   مهم:  در هرصورت این پیش طرح تونل بزرگ ایران در کنار کانال ایران رود،  نیازمند پژوهشهای گسترده است،  این طرح اولیه جهت یاد آوری برای پیگیری بزرگترین کار و پروژه ایران است.
طرح کویر گلستان کهریز زرزا ناصر رحیمی
طرح کویر گلستان کهریز زرزا ناصر رحیمی
      اخبار کم آبی در میهنمان ایران:  چرا دچار کم آبی شده ایم،  خاصیت گلخانه و اثرات آلودگی هوا در بوجود آمدن مشکل بی آبی.  افزایش گاز متان خطرناکترین عامل غیر قابل کنترل مرگ طبیعت و به پایان رسیدن زندگی در روی کره زمین.  راههای چاره و حل مشکل کم آبی و پیدا کردن راه حل عملی با توجه به توانایی میهنمان ایران.  نگاهی به طرح ایران رود بعنوان مهمترین طرح آبرسانی میهنمان تا امروز.  پیشنهاد طرح دیگری بنام کهریز زرزا.
   تواناییها و اجزای تشکیل دهنده پروژه آبرسانی کهریز زرزا:
 1 ــ  تونل یا کهریز یا قناتی که آبهای خلیج فارس و یا دریای عمان را به دریای مازندران وصل میکند.
 2 ــ  چاههای عمودی که توسط گرمای زیر زمین در تونل افقی و چاههای عمودی آب شور دریا را خود بخود بدون مصرف انرژیهای فسیلی تصفیه کرده،  و سپس بدون نیاز به پمپ و پمپاژ به سطح زمین میرساند.
 3 ــ  تولید برق تمیز در همین چاههای عمودی نامشان را گذاشتم سرچشمه برای تأمین انرژی فلات ایران،  برای هزاران سال آینده حتی تأمین انرژی آسیا تا مسافتی که میسر است.
 4 ــ  پرورش مروارید در کهریز زرزا دست کم بین ۳۰ تا ۶۲ میلیون مروارید در سال بین ۶ تا ۵۲ میلیون کیلو گوشت صدف و نزدیک ۵ میلیون تن پوسته کلسیم دار صدف.
 5 ــ  بخشی هم دارد برای بدست آوردن تلا و نقره مکنزیوم و مس و اورانیوم و سایر املاح و فلزات محلول یا شناور در آب اقیانوسها.
 6 ــ  بهره گیری از جذابیتهای طبیعی و مصنوعی حاصل از احداث این شبکه آبرسانی.
 7 ــ  انتقال تکنولوژی برای احداث سیستم مشابه در سایر نقاط دنیا توسط شرکتهای ایرانی که سیستم نخست را در ایران احداث و تجربه میکنند.
 8 ــ  استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی و تشویق آنها برای گسترش فعالیت جهانی با هدف حل مشکل بی آبی در سطح جهانی.
   نقاط قوت دیگر:  انعطاف در انتخاب مسیر آبرسانی.  توانایی رساندن آب شیرین بهر شهر و ده و کوه دشت و کویر و به هر کیلومتر مربع از مساحت ایران.  تشریح توانایی عملی شرکتهای موجود در ایران و اثبات این توانایی.  سازماندهی و مدیریت عوامل انسانی اجرائی و اقتصادی ایران برای آغاز پروژه.
طرح کویر گلستان کهریز زرزا ناصر رحیمی

پروژه آبرسانی کهریز زرزا

تصویر نمایی از تونل آب ملی ایران،  بنام پروژه کهریز زرزا،  عکس شماره 7909. 
      پروژه کهریز زرزا، یا تونل تلا در بیش از 320 برگ،  با شتابی دیر شده منتشر شد.  این مستند با این هدف و اساس تهیه شده است،  که مشکل بی آبی زائیده آلودگی هوا، و بالارفتن درجه گرمای زمین بوجود آمده است و در بهترین شرایط، یعنی اگر بتوانیم آلودگی هوا را پائین بیاوریم، باز دست کم 25 سال بدرازا خواهد کشید.  و تنها راه موجود برای تنازع بقا، تنها راه حل علمی و عملی، تصفیه آب شور دریا ها، و انتقال آن به نقاطی هست که آب ندارند و یا کم دارند. و اینکار در سرزمین پهناور و کوهستانی ایران، با خرید کارخانه های نمکزردائی، و پومپاژ هائی که فقط یکی از آنها، میلیارد دلار ارزش دارد، یا هزاران کیلومتر لوله هائی که همه باید با ارز کمیاب خریداری شود.  در شرایط فعلی میهنمان جوابگوی این مشکل روز نخواهد شد.
      سیستم کهریز زرزا، با توجه به امکانات علمی و عملی میهنمان طراحی شده است،  پروژه کهریز زرزا روی نرم افزار اوپن آفیس بصورت نمایش یا پرزنتیشن درست شده است. ولی بدلیل شتاب در انتشار آن، و همچنین برای دسترسی راحتتر آنرا بشکل فایل های آکروبات منتشر میکنم و سپس روی بقیه کار خواهم کرد. بدلیل زیاد بودن برگها آنرا به چند بخش کرده ام، البته با شماره. سپاسگذار خواهم شد که اگر آنرا به سایر هم مینهانمان، به صاحب نظران، اندیشمندان میهنمان بفرستید، با این امید که با مطرح شدن در رسانه های گروهی به دست مسئولان مربوطه برسد.
      هدف نهائی این پیشنهاد که از اینور آبها، که به هم میهنان میهن پرستم در درون ایران پیشکش میشود، نقد، انتقاد و ایراد گیری هست. تا شاید، طرح بهتری اعلام گردد میگویند «ما طرح زیاد داریم ... مشغول مطالعه آنها هستیم» مگر طرح آبرسانی مانند اطلاعات اتمی هست که پنهان باشد. چرا نمیریزند توی انترنت که همه آنها را ببیند و ارزیابی بکنند؟.  نگرانی من از این است که آمدن برف و باران، این مشکل جهانی را پشت گوش بیندازد در آغاز این طرح اخطار های دانشمندان در مورد افزایش مداوم و زنجیره ای این بالا رفتن گرمای کره زمین که، منجر به از بین رفتن نسل بشر در مدت کوتاهی، ممکن است ختم شود. بشکل مستند تشریح شده است، و شاید به خواندش بیارزد.  در9 برگ آخر، حدودا 150 منبع و ماخذ قرار دارد، برای دسترسی بیشتر شما به اطلاعات و پژوهش بیشتر.
     این متن برای تماس درمورد همین پروژه تهیه شده است، بعدی لینک فایل ها هست بنام (فایل های آکروبات برای شما) بقیه عکس ها، نقشه ها، و نقاشی هایی هست که من بکار بردم. ممکن است در نقد و ایراد گیری بدرتان بخورد.
ناصر رحیمی،  مرکز پژوهش سیستمهای هماهنگ و پایدار
    تصویر یک نمای ساده از پروژه کهریز زرزا،  کشیدن تونل آب از جنوب به شمال ایران،  که از هر نقطه میسر است،  عکس شماره 7911.
طرح کویر گلستان کهریز زرزا ناصر رحیمی

دانلود پروژه

تصویر پروژه لوله کشی آب در چند هزار سال پیش سمیره لرستان،  عکس شماره 7912.
طرح کویر گلستان کهریز زرزا ناصر رحیمی

پرسش و پاسخ

    پرسش های یک خواننده طرح:   1 ــ  چگونگی جایگزینی و تغییر آب تونل در یک روز،  با توجه به طولانی بودن تونل اگر جریان آب 40 یا 50 کیلومتر در ساعت شود،  خود یک روز زمان میبرد،  تا آب کانال در یک روز نو و تازه شود،  و این انرژی و سرعت چگونه تعیین میشود،  و آیا امکان کشتی رانی را سلب نمی کند؟
 2 ــ  فشار و ارتفاع حاصل از جزر و مد در تونل آب،  چگونه محاسبه و تنظیم شده است؟
   پاسخ ناصر رحیمی:  اولا اصولا من مسئله کشتیرانی را در تونل رد کرده ام. اگر چه این امکان وجود دارد. سیستم نقل و انتقال،  در درون تونل بشکلی هست که بمانند چرخ دوچرخه، از یک تونل میرود و از تونل دیگر بر میگردد. یا بمانند قطار، یا بزبان خارجی conveyer, بار ها در بندر شمالی یا جنوبی تحویل گرفته میشود، و آن سر تونل تحویل داده میشود.. آب در درون کانال خود بخود سرعتی ندارد. و برابر قانون ارشمیدوس، در ظروف مرتبط رفتارمکند. و چون این کانال در مقابل اقیانوس ها به اندازه تاره مو هست، هرچه مصرف شود، بلا فاصله جای آن پر میشود. (مصرف یعنی تصفیه اتوماتیک و انتقال اتوماتیک به سطح زمین) این هست که سرعت بوجود میاورد. ولی چون بارکشهای شناور و بدون موتور، و قایق یا اتوبوس های جهانگردی، با نیروی دیگری کشیده میشوند، حتی حرکت در جهت مخالف هم اثری روی آن ندارد.جواب پرسش دوم شما را آن در321 صفحه آکروبات در سایت داده ام. 10 سال پیش در تلویزیون اعلام کرده که در 100 سال آینده، سطح دریا ها، 10 متر بالا خواهد آمد. آماری که امسال منشر شده اعلام کرده که در 15 سال آینده سطح دریا ها 2/5 متر بالا خواهد آمد.(10+15=25) یعنی تائید محاسبات من. این محاسبات ، بهنگام اجرا در وضعیت محل و ارتفاع تونل محاسبه شده است
  تصویر شماره 7924  مدرک بالا آمدن سطح دریا ها که در آن 321 برگ توضیح داده شده است.
   توجه:  جهت اطلاع بیشتر درباره این پروژه ها در جستجوها بنویسید:  ایران رود،  ایران کانال،  کانال خلیج فارس به خزر،  تونل آبی خلیج فارس به خزر،  پروژه بزرگ ملی،  و اینقبیل،  و اطلاعات و عکسها و فیلمها را ببینید.
...............
   @:  طرح کویر, کویر گلستان, کهریز زرزا, تونل طلا, ناصر رحیمی, ناسر رهیمی, پروژه ملی, تونل آب, پروژه بزرگ, دانلود پروژه.
   #:  #تونل_طلا, #کهریز_زرزا.
............
طرح کویر گلستان کهریز زرزا ناصر رحیمی
مستندهای مربوط
مستندهای بیشتر را در آپارات و نماشا لینک آن در ستون کناری ارگ ایران
کانال عظیم آب کاچی پاکستان بطول 500 کیلومتر هزاران کیلومتر مربع از اراضی بلوچستان پاکستان را آبیاری میکند. ما نیز در ایران به چنین کانال و پروژههای بزرگ نیاز فوری داریم، پروژههای کوچک و فسقلی دردی دوا نمیکند، مشروح در لینک زیر: https://www.arq.ir/649
* * * * * * * * * *
مزرعه طبقاتی زیبا و بزرگ و عالی و بسیار دیدنی در کره جنوبی، از تولید تا پخش و مصرف. غذای مردم شوخی نیست، پیش بسوی #مزارع_طبقاتی و #کشت_طبقاتی و #کشاورزی_عمودی و کشاورزی بدون خاک، در این مزارع آب خیلی کم و سم اصلاً مصرف نمیشود، ولی در #مزارع_سنتی آب فراوان و خیلی هم سم استفاده میشود، و خطرناک است. http://www.arq.ir/202
............................
    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین عکسها و مطالب ارگ ایران را بیابید.
   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجوهای ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید،  و در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند.
   ــ  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوی ارگ ایران بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را مییابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید.
برای دریافت منبع مورد نظر نوشته ها،  در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید.
کلیک کنید:  طرح کویر گلستان کهریز زرزا ناصر رحیمی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد