پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا

پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا

نوشته های انوش راوید از پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا/ پیگیری مطالب در لینک >>> www.arq.ir
پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا

پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا

نوشته های انوش راوید از پژوهشکده و فرهنگسرای کلبه روستایی راویدسرا/ پیگیری مطالب در لینک >>> www.arq.ir

تاریخ سیستمهای حکومتی در جهان

تاریخ سیستمهای حکومتی در جهان،  در طول تاریخ،  انواع شیوه ‌های حکومت در کشورهای مختلف جهان متفاوت بوده است،  و می توان از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار داد. 

تاریخ سیستمهای حکومتی در جهان

پیش نویس

      در طول تاریخ،  انواع شیوه ‌های حکومت در کشورهای مختلف جهان متفاوت بوده است،  و می توان از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار داد.  نمی توان دو کشور را یافت،  که نظام اداره امور در آنها دقیقا مثل هم باشد.  در این زمان نظام‌ های حکومتی را می‌توان در چند عنوان کلی دسته‌ بندی کرد.

تصویر جهان از دید گوگل ارت،  عکس شماره 3570.

   توجه:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و وبسایت دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arqir.com.

تاریخمند و اندیشه ورز شوید

لوگو تاریخمند و اندیشه ورز شوید،  عکس شماره 1617.

این برگه پیوست لینک زیر است:

کلیک کنید:  تاریخ اجتماعی ایران و جهان

. . . ادامه دارد و بازنویسی می شود . . .

فهرست تاریخ سیستمهای حکومتی در جهان

      نوشته های بیشتر تاریخ سیستمهای حکومتی در جهان را در جستجوی وبلاگ بیابید،  ممکن است مطلب مورد نظر شما در برگه های دیگر باشد،  و یا در این فهرست بروز نشده باشد.

 

فهرست

 

1

کلیک کنید:  تعریف واقعیت اجرایی جمهوری

1 پست

2

کلیک کنید:

 

3

کلیک کنید:

 

4

کلیک کنید:

 

 

 

 

....

تاریخ سیستمهای حکومتی در جهان

انواع حکومت

   نظام پارلمانی ــ    در این نوع حکومت یک دولت پارلمانی امور کشور را رسیدگی می‌کند.   رئیس دولت و شخص اول کشور دو نفر هستند،  که مدیریت کشور را در اختیار دارند.

   حکومت تک حزبی ــ  در این نوع حکومت یک حزب سیاسی مشخص حکومت می‌کند،  و هیچ حزب دیگری اجازه معرفی نامزد برای انتخابات ندارد.  بعضی حکومت‌های تک حزبی احزاب مخالف را تحمل نمی‌کنند.  در این شیوه حزب اصلی،  به احزاب وابسته و زیر مجموعه خود اجازه فعالیت می‌دهند.

   حکومت ریاستی ــ  در این نوع حکومت اداره کشور به عهده رئیس جمهوری است،  و قوه مجریه از قوه مقننه تفکیک شده است.

   حکومت نیمه ریاستی ــ    این نوع حکومت نام نظام ریاستی - پارلمانی نیز شناخته می‌شود،  شیوه ای از حکومت است که در آن رئیس جمهوری و نخست وزیر هر دو در ادراه امور روزانه کشور دخالت فعال دارند.  تفاوت این نوع حکومت با جمهوری پارلمانی در این است،  که شخص اول کشور مستقیما توسط مردم انتخاب می‌شود،  و سمتش صرفا تشریفاتی نیست.  تفاوت این نوع حکومت با نظام ریاستی هم در این است که دولت اسما توسط رئیس جمهوری پیشنهاد می‌شود،  اما تنها به پارلمان پاسخگو است و پارلمان می‌تواند آن را وادار به استعفا کند.

   سلطنت مطلقه ــ  حکومتی است که شاه یا ملکه در آن بر تمام شئون زندگی رعایای خود مسلط است.  بعضی مقامات مذهبی در این نوع حکومت قادرند مقام سلطنت را از برخی اعمال باز دارند،  و از او انتظار می‌رود به سنت‌ها پایبند باشد.   در این حکومت قانون اساسی وجود ندارد،  و از نظر تئوری هیچ محدودیتی بر قدرت مقام سلطنت اعمال نمی‌شود.  هر چند در عمل وزن و نفوذ برخی گروه‌های اجتماعی، قدرت سلطنت را محدود می‌کند.

   سلطنت مشروطه ــ  نوعی از حکومت سلطنتی است،  که در آن یک پادشاه یا ملکه شخص اول کشور است.  اما قدرت او را قانون اساسی محدود می‌کند.  اکثر کشورهای مشروطه سلطنتی نظام پارلمانی دارند.

....

   برچسب‌ها:  تاریخ سیستمها، سیستمهای حکومتی، حکومتهای جهان، انواع حکومت، نظام پارلمانی، حکومت حزبی، حکومت ریاستی، سلطنت مطلقه، سلطنت مشروطه، انوش راوید.

....

تاریخ سیستمهای حکومتی در جهان

پرسشها و پاسخها

بخشی از نظرها و پرسشهای این برگه

   نظر و پرسش شما:  . . . نظر و پرسش خود را بنویسید . . .  در اینجا

   انوش راوید:  منتظر پرسشها و نظرهای شما گرامیان هستیم.

 

. . . .

تاریخ سیستمهای حکومتی در جهان

مستند های مربوط

مستند های بیشتر را در آپارات وبسایت ارگ ایران ببینید،  لینک آن در ستون کناری

http://arqir.com

جشنواره ساخت کوره سنتی ذوب فلز در شهر جنه کشور مالی، با ابتدایی ترین امکانات محل برای تولید ابزار کشاورزی، روشی که نیاکان دور ما در ایران انجام میدادند.

کلیک کنید:  آزادی مطلق یا مشروط

کلیک کنید:  تاریخ جغرافیای سیاسی در ایران

کلیک کنید:  تاریخ جنبش های سیاسی اجتماعی ایران

آبی= روشنفکری و فروتنی،  زرد= خرد و هوشیاری، قرمز=  عشق و پایداری،  مشروح اینجا

    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  وبلاگ انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجو های ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید.  در جهت دانش مربوطه وبلاگم،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.

   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و وبسایت دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arqir.com.

ارگ ایران   http://arqir.com

 

کلیک کنید:  تماس با ما      :     http://arqir.com/1